شفت ، از جاذبه های کمتر دیده شده گیلان

شفت ، از جاذبه های کمتر دیده شده گیلان

جاذبه های گردشگری شفت ، از بخش های کمتر دیده شده گیلان

کمتر کسی وجود دارد که از گشت و گذار در شهرستان‌های به‌شدت زیبای استان گیلان لذت نبرد. شهرستان شفت هم یکی از آن مکان‌های بسیار زیبا و دیدنی این استان شگفت‌انگیز است. این شهرستان که در 25 کیلومتری رشت قرار دارد. و همچنین از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری در طی گیلان گردی شما باشد. اگر دوست دارید در مورد جاذبه‌های توریستی شفت بیشتر بدانید، پس ادامه مطلب مختص شماست!

شهرستان شفت و شگفتیهای آن

جاذبه های گردشگری شفت از محل‌های بکر استان گیلان محسوب‌می‌شود که هنوز اصالت خود را حفظ کرده است. به همین دلیل ما به مسافران گیلان پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ‌عنوان بازدید از این شهرستان را از دست ندهند. شهرستان شفت در لا به لای کوه و جنگل‌های زیبا قرار دارد. اگر دوست دارید که در یک نما جنگل، کوه، شالیزار و زمین‌های کاشت چای را ببینید قطعا گشت و گذار در شفت مناسب شماست.

این شهرستان جذاب مانند اکثر نقاط در استان گیلان آب و هوای بسیار معتدلی دارد. به‌خصوص اگر قصد دارید که در بهار یا تابستان به گیلان سفر کنید میتوانید از این آب و هوای مطبوع بیشترین لذت را ببرید. نزدیکی این شهرستان به رشت باعث شده‌است که همه مسافرانی که به رشت سفر کرده‌اند بتوانند از جاذبه‌های شفت هم دیدن کنند.

برای طی کردن مسافت بین رشت تا شهرستان شفت کافیست فقط 20 دقیقه رانندگی کنید. به همین دلیل میتوانید در حین بازدید از از این شهرستان زیبا به همه امکاناتی که در رشت در اختیار داشتید دسترسی داشته‌باشید. در ادامه به بررسی جاذبه های گردشگری این شهر می‌پردازیم.

جاذبه های گردشگری شفت

آبشار دودوزن

این آبشار به‌شدت زیبا از جاذبه‌های اصلی منطقه محسوب‌می‌شود. برای دسترسی به این آبشار باید از روستاهای بسیار زیبا و منحصربه‌فرد اطراف شفت عبور کنید. به همین دلیل مسیر آبشار دودوزن هم خود از جاذبه‌های به‌شدت زیبای این شهرستان است. اگر از آن دست از افرادی هستید که از تماشای آبشارهای فوق العاده لذت می‌برید، قطعا آبشار دودوزن شما را شگفت زده می‌کند.

دهکده چوبی

دیدن یک دهکده متفاوت با خانه‌ای چوبی در انبوه طبیعت سبز گیلان برای هر گردشگری رویایی است.

ساختمان‌های این روستا به معماری خاص و متفاوت خود همیشه باعث هجوم گردشگران به این منطقه می‌شوند.

خانه‌های چوبی روستا به‌صورت چندطبقه و با نمای رنگی به شما احساس بهشت زمینی می‌دهد.

این روستا به‌جز جاذبه زیبای خانه‌های چوبی میان طبیعت بکر به امام زاده ابراهیم هم مشهور است. این امامزاده که از برادران امام‌رضا (ع) است از جاذبه‌های مذهبی گردشگری شفت محسوب‌می‌شود.

جاذبه های گردشگری شفت
جاذبه های گردشگری شفت

سد خاکی سقالکسار شفت

در 15 کیلومتری شفت سد خاکی قرار گرفته است که از بزرگ‌ترین استخر یا دریاچه‌های این منطقه محسوب‌می‌شود.

این سد در کنار روستایی با همین نام قرار گرفته است که هرساله میزبان گردشگران زیادی هستند که برای لذت از طبیعت بکر و زیبا و آب و هوای استثنائی استان گیلان به آنجا سفر کرده‌اند.

میل کردن یک وعده نهار در یک روز دل‌انگیز بهاری کنار این سد زیبا برای هر گردشگری خاطره‌انگیز خواهد شد.

روستای کمسار

روستای کمسار یکی از روستاهایی است که به‌هیچ‌وجه نباید دیدن آن را در بین گیلان گردی خود فراموش کنید.

دلیل شهرت این روستا به وجود بناهای تاریخی بر می‌گردد.

متاسفانه مانند بسیاری از بناهای تاریخی در استان‌های دیگر، به‌دلیل عدم سکونت بسیاری از ساختمان‌های به‌شدت زیبای این روستا از بین رفته‌است.

این روستای زیبا در گذشته محل خان نشین منطقه شفت بوده و امکانات بسیاری داشته.

به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که با خانه‌های بسیار زیبای تاریخی در آن مواجه شد.

نزدیکی به شهرستان شفت هم باعث می‌شود دسترسی به این روستا بسیار آسان بوده و زمان زیادی را از شما نگیرد.

برای رسیدن به این مکان شگفت‌انگیز کافیست فقط 15 کیلومتر از شفت رانندگی کنید.

جاذبه های گردشگری شفت
جاذبه های گردشگری شفت

آبشار لاس پشت

آبشارهای همیشه از جذاب‌ترین جاذبه‌های هر منطقه‌ای محسوب می‌شوند. شهرستان شفت هم از این قاعده مستثنا نیست. آبشار لاس پشت از آن آبشارهای به‌شدت زیبا و خیره کننده استان گیلان است که در این شهرستان واقع‌شده. کلمه لاس پشت در گویش محلی گیلکی به معنی زیر صخره می‌باشد.

شفت، اقامتگاه شفت

عروسی گولی! از مراسمهای مخصوص شهرستان شفت

بسیاری از شهرهای مختلف در ایران در طول سال مراسم‌های متفاوت و مخصوص به خود را دارند. اما اگر دوست دارید که در بهار و فرارسیدن نوروز مراسم متفاوتی را ببینید، نباید عروسی گولی در این شهر را از دست بدهید. در قلب بازارهای هفتگی شفت که دوشنبه‌ها برگزار می‌شود شخصیت‌هایی به نام ناز خانم و غول که مثالی از رسیدن بهار و رخت بستن زمستان تاریک و سیاه هستند، لبخند روی لبان شما می‌آورند.

جاذبه های گردشگری شفت

بازار هفتگی شهرستان شفت

بازارهای هفتگی سنتی یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار جالب شهرستان‌های گیلان است. اگر دوست داشته‌باشید که این بازار را در شفت ببینید باید دوشنبه‌ها در این شهرستان باشید. شما میتوانید در این بازارهای هفتگی که از دیرباز بین مردم گیلان مرسوم بوده‌اند، انواع کالاهای سنتی این منطقه را خریداری کنید. همچنین این بازارها مکان مناسبی برای خرید سوغاتی عزیزانتان هستند.

در نهایت، اقامتگاه شفت

اگر شما هم مانند ما مجذوب جاذبه‌های گردشگری این شهرستان زیبا شده‌اید، میتوانید با اقامت در مجموعه گیلمار که در فاصله بسیار نزدیکی از این شهرستان قرار دارد نه‌تنها از جاذبه‌های توریستی شفت، بلکه از سایر جاذبه‌های استان گیلان هم لذت ببرید. با گذراندن چند شب در اقامتگاه گیلمار میتوانید تجربه خاطره انگیزی را در اتاق‌های چوبی این مجموعه برای خود ثبت کنید.

این اقامتگاه همواره با داشتن 14 اتاق چوبی معمولی به‌صورت کف خواب و کاملا سنتی که هرکدام ظرفیت میزبانی از 4 نفر را داراست، در انتظار شماست. همچنین اگر دوست دارید سفر خود را رویایی‌تر کنید میتوانید از 4 اتاق شاه نشین گیلمار استفاده‌کنید که امکاناتی مانند تخت دونفره به شما می‌دهد.

در نظر داشته‌باشید که اقامتگاه گیلمار اتاق مناسب برای سکونت مهمانان با معلولیت راهم داراست. پس اگر صندلی چرخ‌دار یار همیشگی شماست نگران سکونت در گیلمار نباشید. شما همیشه میتوانید با تماس به شماره تلفن رزرو، اتاق خود را برای گذراندن شب‌های خاطره‌انگیز ثبت کنید. در تعطیلات نوروزی منتظرتان هستیم!