مراکز خرید رشت

معرفی چند دریای ابر در ایران، دیدن رویا در بیداری

زیباترین تصویر درجهان، ایستادن در جایی بالای ابرها است. چنین تصویری برای بسیاری از ما تداعی‌گر قصه لوبیای سحرآمیز است. اینکه از ساقه لوبیا بالا رفته‌ایم. در آسمان جایی بالاتر ابرها ایستاده و به پایین و زمین زیر پایمان نگاه می‌کنیم. شاید برخی‌مان به دنبال کاخ یا قلعه قول بالای ابرها هم بگردیم. دوست داریم میان ابرها غرق شویم. جالب اینکه در ایران مکان‌های متعددی هستند که دریای ابر را زیر پاهای شما به جریان می اندازند. اینجا به این مکان‌ها اشاره تا بدانیم اگر قصد داشتیم در سفری لذت‌بخش در ابرها شناور شویم کجا برویم.

دریای ابر در ایران
دریای ابر در ایران

جنگل ابر شاهرود، دریای ابر در مرز جنگل و بیابان

جنگل ابر شاهرود شاید معروف‌ترین مکان دیدنی شاهرود و البته یکی از معروف‌ترین مکان‌هایی باشد که در ایران دریای ابر را زیر پاهای شما به جریان می‌اندازد. این منطقه بین کوه های البرز مرکزی و اطراف روستای ابر شاهرود است. جنگل‌های انبوه هیرکانی از ارتفاعات این کو‌ها قابل مشاهده است. فضایی پوشیده از ابرهای مخملی نرم و سپید که تمام ارتفاعات این منطقه را فرا گرفته، شرایطی را فراهم می‌آورد که شما میان ابرها قدم برمی‌دارید. شما با سفر به این مکان، به‌واقع وارد جنگلی از ابر می‌شوید. جنگل ابر در محل طلاقی دو اقلیم آب‌وهوای متفاوت، یعنی دو ناحیه کم فشار (دشت گرگان) و پرفشار (منطقه ابر) قرار گرفته و به‌عنوان باریک‌ترین قسمت از سلسله جبال البرز، مرز دو اکوسیستم منطقه نیمه بیابانی و جنگلی محسوب می‌شود. همین موقعیت خاص باعث ایجاد دریایی ابری در این مکان شده است.

روستای اولسبلنگاه، زیبای سوئیسی ایران

منطقه ماسال و روستای اولسبلنگاه را می‌توان به‌حق از دیدنی‌ترین مناطق گردشگری ایران دانست. طبیعت بکر و ناب و زیبای این منطقه، شما را برای ساعاتی مهمان بهشت می‌کند.این صحنه تجربه‌ای غیر تکراری را تقدیم‌تان خواهد کرد. این منطقه در غرب استان گیلان واقع است. دسترسی به آن از جاده گیلوان امکان‌پذیر می باشد. روستای اولسبلنگاه به‌دلیل ارتفاع زیاد از سطح آب و هوایی متفاوت از دیگر مناطق استان‌های شمالی ایران دارد. به‌همین دلیل در فصل تابستان نیز برای بازدید مناسب و جذاب محسوب می‌شود. البته اگر بخواهیم بگوییم دریای ابری اولسبلنگاه در چه فصلی زیباتر است نمی‌توان خیلی دقیق این زیبایی منحصر به‌فرد را در فصول مختلف تفکیک کرد. درهرحال اگر دوست دارید در میان ابرها قدم زده و زیبایی بهشت را در زمین تجربه کنید، از این روستای زیبای گیلان غافل نشوید.

دریای ابر در ایران
دریای ابر در ایران

جواهرده، زمینی میان آسمان‌ها

در جواهرده رامسر، یک دریای ابر دیگر روی زمین در انتظار شماست. جای دیگری که گویا فاصله میان زمین و آسمان به‌اندازه قدم‌های شما کوتاه شده و شما می‌توانید در انبوهی از ابرهای نرم و مخملی شناور شوید. این منطقه در استان مازندران قرار دارد و مکان‌های دیدنی دیگری مانند دریاچه قو در نزدیکی آن است. ارتفاع این منطقه از سطح ۲۰۰۰ متر است.

سوباتان، ییلاق بهشتی تالش

زیبایی ییلاقات تالش از هر جهت مثال زدنی است و در این بین جاذبه‌های ییلاق سوباتان شاید خاص‌تر و منحصرتر نیز باشد. ییلاق سوباتان در شمال غرب شهرستان تالش قرار دارد. پوشیده از چمنزار و گلزار و مملو از چشمه‌های گوارا است. در این ییلاق زیبا کلبه‌های قدیمی با پنجره‌های چوبی‌شان درکنار دام‌ها و اسب‌هایی که آزادانه این‌طرف و آن‌طرف می‌روند، منظره بی‌نظیری به وجود آورده‌اند. این روستای زیبا در جایی ورای ابرها در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا جا خوش کرده است تا نقطه تلاقی آسمان و زمین باشد.

دریای ابر در ایران
دریای ابر در ایران

جواهردشت، جایی که مرز زمین و آسمان گم می‌شود

روستای ییلاقی جواهر دشت در نزدیکی چابکسر استان گیلان، یکی دیگر از مناطق بکر و دست نخورده در میان دریای ابرها در ایران است. روستای جواهر دشت که از ییلاقات مرزی بین استان گیلان و مازندران است، در مرز شرقی استان گیلان و در فاصله ۲۶ کیلومتری از سیاهکلرود و ۴۶ کیلومتری از شهرستان رودسر قرار دارد. جواهردشت در ارتفاع ۲۵۰۰ متری سطح دریا واقع می باشد. آب و هوای بسیار خوبی در تابستان دارد و روزهایی آرام و خنک را در گرما گرم این فصل به شما هدیه می‌دهد. در زمان‌های خاصی از سال، این منطقه در میان ابرها قرار می‌گیرد. تنوع آب و هوایی و تنوع جاذبه‌های طبیعت‌گردی این منطقه شامل کوه مرتفع سماسوس، جنگل‌های انبوه و هیرکانی پایین دشت، رودهای فراوان پرآب، مراتع سرسبز و پر گل و دشت گسترده و معتدل جواهردشت می‌شود.

روستای فیلبند، ییلاق دلنشین بابل

روستای فیلبند در شهر بابل استان مازندران از مناطق مدنظر ما است. در این روستا شما با انبوهی از ابرهای نرم و لطیف مواجه می‌شوید که دریای ابر را زیر پاهای‌تان تداعی می‌کند. روستای فیلبند در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و به دلیل همین ارتفاع در این منطقه اغلب انبوه ابر‌ها خودنمایی می‌کنند.

دریای ابر در ایران

سخن پایانی

مکان‌هایی که به شما معرفی شد، لیستی از بهترین‌های ممکن برای تجربه سفر به یک دریای ابر روی زمین بود. در این بین برخی از آن‌ها مانند اولسبلنگاه در ماسال و سوباتان در تالش، در استان گیلان هستند. با اقامت در نزدیکی رشت یا یکی از شهرستان‌های این استان در دسترس شماست.

اقامتگاه بوم گردی گیلمار انتخاب بسیار خوبی برای بازدید از این دو مکان زیبا و بکر است. به‌خصوص که گیلمار نسبت به رشت، به ییلاق ماسال نردیک تر است. این دسترسی به اولسبنگاه را بسیار راحت و سریع خواهد کرد. همچنین اگر نیاز به راهنمایی و کمک گرفتن از یک بلد مسیر و آشنا به منطقه داشته باشید، ما در گیلمار بهترین و کاملترین اطلاعات را به شما ارائه کنیم.